Uzmanieties no viltotas produkcijas

Atpakaļ

Viltotas bukšu automobiļu ķēdes ZMZ dzirksteļaizdedzes motoriem (EURO 3)

26.03.2018

NVS valstu vairumtirdzniecībā, t.sk. remontkomplektā ar zvaigznītēm, ir pamanītas viltotas bukšu ķēdes automobiļu sadales vārpstas piedziņām Nr. 514-1006040-20, Nr. 514-1006040-30 un Nr. 406-1006040-30 ZMZ dzirksteļaizdedzes motoriem (EURO 3) ar AS "DITTON pievadķēžu rūpnīca" zīmolu. Līdz ar preču ārējo pazīmju pakaļdarināšanu tiek izmantota rūpnīcas preču zīme "ДЦ" (izruna "DC") bez jebkādām būtiskām izmaiņām, nemaz neslēpjot likumpārkāpumu.

Oriģinālu bukšu automobiļu ķēžu un pakaļdarināto salīdzinājumam var pielietot sekojošas atšķirīgas pazīmes:

1. Savienojuma posms

ORIĢINĀLS VILTOJUMS

Savienojuma veids: velmēšana

Plākšņu krāsa: dzeltenā salmu krāsa

Ķēdes izgatavošanas datums: apzīmē izgatavošanas gadu un mēnesi

Savienojuma veids: kņiedēšana

Plākšņu krāsa: tumši zila krāsa

Ķēdes izgatavošanas datums: nav

2. Ārējo plākšņu izskats  

ORIĢINĀLS VILTOJUMS
 

 

Savienojuma veids: vienmērīgi un simmetriski izpildīta velmēšana

Melnināšana: gaiši zila krāsa

Preču zīme "ДЦ" (izruna - "DC"): skaidri iespiesta

Savienojuma veids: veltnīši ir sakņiedēti nevienmērīgi, dažviet pat ar iedobumiem. Pēc ķēdes platumu var skaidri redzēt, ka veltnīši nav simmetriski izvietoti

Melnināšana: tumši zila krāsa

Preču zīme "ДЦ" (izruna - "DC"): vietam ļoti dzīļš, citviet pavirš iespiedums, t. sk. preču zīmes konturs dažviet nav pilnībā attēlots

3. Bukses
ORIĢINĀLS VILTOJUMS
  Uz bukšu virsmas ir skaidri pamanāmas korozijas pēdas un tumšie plankumi. Metāla nepilnīgas salocīšanas rezultātā radies šuves defekts  ("atvērta šuve").

Pakaļdarinātā bukšu ķēde nav paredzēta uzstādīšanai automobiļu dzinējos, jo tās izmantošana automobiļu sadales vārpstas piedziņas ķēdes vietā var novest pie ķēdes pārrāvuma tieši automobiļa dzinējā, kā rezultātā sabruks dzinējs un vārpstas.

Tās testēšanas gaitā tika konstatēts, ka ķēde neatbilst bukšu automobiļa divrindas ķēdes ar soļi 9,525 mm prasībām, t. sk. pēc graujošās slodzes, ģeometriskām pazīmēm un pēc ķēžu detaļu termiskās apstrādes kvalitātes. 

Atšķirošās pazīmes
AS “DITTON pievadķēžu rūpnīca” prasības pret ķēdēm 
514.1006040-20
514.1006040-30
406.1006040-30
 
Pakaļdarinātās produkcijas
testēšanas rezultāti
Graujošā slodze, N min
19 000
16 000, 15 200 (pēc iekšējām plāksnēm)
Iekšējā posma platums, max mm
8,63
8,55 – 8,70
Iekšējās plāksnes biezums, mm
1,40
1,45 – 1,50
Ārējās plāksnes biezums, mm
1,20
1,25-1,3
Bukses garums, max mm
8,43 – 8, 58
8,70-8,72
Bukses diametrs, max mm
6,33 – 6,35
6,28-6,33
Ķēdes platums (pēc veltnīša gaļiem), max mm
23,60
23,73-29,79
Pārraušanas slodze starp plāksni un buksi, min daN
59
56, 48, 48, 54, 36, 24
Iekšējās plāksnes cietība, HRC
45-52
22/24-49
Ārējās plāksnes cietība, HRC
45-52
38-51
Vidus plāksnes cietība, HRC
45-52
53-56 
Bukses cietības, HV5
 644-841
 362 - 648
Bukses nitrocementēšanas slānis, mm
0,10 – 0,20
0,05-0,15 
plastiskais sabrukums
Veltnīša nitrocementēšanas slānis, mm
0,25 – 0,40
0,15-0,20 
trauslais sabrukums
Kniedēšana, min mm
4,55
4,44 – 4,56